Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » zestaw paska wielorowkowego » 5560682 ruville/fag

Zestaw paska klinowego wielorowkowego 5560682 RUVILLE/FAG

5560682 Zestaw paska klinowego wielorowkowego RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

5560682

producent:

RUVILLE/FAG

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Długość [mm]: 1750
Ilość żeber: 5
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

skład zestawu:
55571 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy
55606 Napinacz paska wieloklinowego
5PK1750 Pasek klinowy wielorowkowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw paska klinowego wielorowkowego 5560682 RUVILLE/FAG

numery OEM:
RENAULT      77 00 102 872
RENAULT      77 00 102 931
RENAULT      77 00 104 092
RENAULT      77 00 111 671
RENAULT      77 01 477 517
RENAULT      77 01 477 521
RENAULT      7700102872
RENAULT      7700102931
RENAULT      7700104092
RENAULT      7700111671
RENAULT      7701477517
RENAULT      7701477521
RENAULT      82 00 104 754
RENAULT      82 00 277 606
RENAULT      82 00 403 954
RENAULT      82 00 603 359
RENAULT      82 00 833 541
RENAULT      8200104754
RENAULT      8200277606
RENAULT      8200403954
RENAULT      8200603359
RENAULT      8200833541

Zastosowanie Zestaw paska klinowego wielorowkowego 5560682 RUVILLE/FAG w samochodach:

Zestaw paska wielorowkowego


Zestaw paska służy do przenoszenia napędu z silnika na różne pomocnicze podzespoły, bez których jazda pojazdem byłaby utrudniona lub niemożliwa. Mowa tu choćby o alternatorze, pompie wody, pompie wspomagania kierownicy, układowi klimatyzacji itp. W skład takiego zestawu wchodzą najczęściej: koła pasowe, napinacz, rolki napinające, pasek i mocowania.

Elementy te są niezwykle ważne, konieczna jest więc regularna kontrola stanu poszczególnych podzespołów układu. Warto zwracać uwagę na ślady korozji pojawiające się w obrębie kół pasowych. Pojawiają się one zwykle, gdy auto było długotrwale użytkowane w warunkach wysokiej wilgotności. Kolejnym niepokojącym zjawiskiem jest uszkodzenie mechaniczne paska i jego łuszczenie się. Powodem tego może być niewłaściwy montaż, usterka objawia się poprzez piski i odgłosy klikania, co może świadczyć też o utracie napięcia paska. Zdarza się to wskutek naturalnego zużycia, zwłaszcza gdy zestaw paska wielorowkowego musiał pracować w wyjątkowo trudnych warunkach.

Zaniedbanie konieczności wymiany elementów zestawu może doprowadzić do zużycia lub pęknięcia rolek. Świadczy o tym dym wydobywający się z silnika oraz bardzo często również blokowanie się niektórych części.

Zerwanie paska w efekcie unieruchomi samochód. Dochodzi do niego wskutek np. dostania się w jego obręb ciał obcych, które mogą spowodować zablokowanie rolek.