Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A6 C7 Avant (4G5, 4GD) 2.8 FSI quattro (2011.05-2015.04) 204km » 2154008 sasic
wybrany samochód: 
Audi A6 C7 Avant (4g5, 4gd) 2.8 Fsi Quattro (2011.05-2015.04) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2154008 SASIC

2154008 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2154008
Koło pasowe, wał korbowy 2154008
2154008
sasic 2154008 Koło pasowe, wał korbowy
127.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154008

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]151
Ilość żeber5
dla numeru OE8200392697
nr EAN3660872376947

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154008 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: NISSAN MICRA III, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, CLIO III, GRAND SCENIC II, LATITUDE, MEGANE II, MEGANE II/KOMBI, MODUS 1.2-1.6 09.98-
numery OEM:
RENAULT      8200392697

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154008 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.