Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Citroën C4 SPACETOURER Van (3D_) PureTech 130 (2019.05-???) 131km » 2156042 sasic
wybrany samochód: 
Citroën C4 Spacetourer Van (3d_) Puretech 130 (2019.05-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156042 SASIC

2156042 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
173.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156042

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]131
Ilość żeber6
Ilość żeber5
dla numeru OE1753154
nr EAN3660872420596

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156042 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, 6) pasuje do: VOLVO V40, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III, FOCUS II/KOMBI, MONDEO IV 1.4-1.9D 03.99-02.20
numery OEM:
FORD      1305988
FORD      1490906
FORD      1753154

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156042 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.