Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 20 92 9147 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 20 92 9147 SWAG Autoteile GmbH

20 92 9147 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
116.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

20 92 9147

Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,284
dla numeru OE 12 13 1 748 018
nr EAN 4044688291479

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 20 92 9147 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E39), 7 (E38), 8 (E31), X5 (E53), Z3 (E36), Z8 (E52); LAND ROVER RANGE ROVER III 2.0-5.4 01.91-08.12
numery OEM:
BMW      12 13 1 703 228
BMW      12 13 1 703 825
BMW      12 13 1 730 412
BMW      12 13 1 748 017
BMW      12 13 1 748 018
BMW      12 13 7 599 219
BMW      12 13 9 067 830
LAND ROVER      LR 022494
LAND ROVER      NEC000020
LAND ROVER      NEC000040

Zastosowanie Cewka zapłonowa 20 92 9147 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.