Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 40 92 8359 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 92 8359 SWAG Autoteile GmbH

40 92 8359 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
57.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

40 92 8359

Długość [mm] 295
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,580
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4044688645104

skład zestawu:
30 90 1554 Nakrętka, kolektor wydechowy
30 90 8501 Opaska zaciskowa
40 92 8357 pierścień uszczelniający
40 92 8358 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
97 90 7027 Złącze przewodów
99 83 0001 Smar molibdenowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 92 8359 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 295mm) pasuje do: FIAT GRANDE PUNTO, PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO EVO/HATCHBACK, PUNTO/HATCHBACK; OPEL CORSA D, CORSA D/HATCHBACK 0.9-1.9D 06.05-
numery OEM:
FIAT      51861102
FIAT      51861102 SK
OPEL      16 03 543
VAUXHALL      093189022
VAUXHALL      93189022

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 92 8359 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 92 8359 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.