Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Bmw 5 Touring (F11) 525 d xDrive (2013.07-2017.02) 211km » TED58144 ted-gum
wybrany samochód: 
Bmw 5 Touring (f11) 525 D Xdrive (2013.07-2017.02) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik drgań skrętnych, wał napędowy TED58144 TED-GUM

TED58144 Tłumik drgań skrętnych, wał napędowy TED-GUM
307.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

TED58144

producent:

TED-GUM

Status produktu: Normalny
nr EAN5902275581442

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik drgań skrętnych, wał napędowy TED58144 TED-GUM

Przegub elastyczny wału napędowego pasuje do: RENAULT KANGOO, KANGOO EXPRESS, SCENIC I 1.6-2.0 06.00-
numery OEM:
RENAULT      250249
RENAULT      7701209352
RENAULT      SGF TTR03-003
RENAULT      TTR03-003
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tłumik drgań skrętnych, wał napędowy TED58144 TED-GUM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.