Wymiar gwintu | M8 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Liczba otworów gwintowanych | 3 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1G033TT THERMOTEC
FORD USA | 1320086 | |
FORD USA | 6189520 | |
FORD USA | 7087383 | |
FORD USA | 91XM8501AA | |
FORD USA | 95XM8501AA | |
FORD USA | 95XM8591AA | |
FORD USA | EPW75 | |
BUGATTI | PA6007 | |
CARBODIES | 330344 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1G033TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.