Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Dodge CARAVAN (RG_) 3.8 (2000.02-2007.12) 218km » D2R010TT thermotec
wybrany samochód: 
Dodge Caravan (rg_) 3.8 (2000.02-2007.12) 218km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2R010TT THERMOTEC

D2R010TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2R010TT
Termostat środka chłodzącego D2R010TT
D2R010TT
86.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2R010TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]83
Rodzaj korpusuz obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2R010TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
NISSAN      11061-00Q0A
NISSAN      11061-00Q0B
NISSAN      11061-00Q0G
NISSAN      11061-00Q0K
NISSAN      11061-00Q1B
NISSAN      11061-00Q1D
NISSAN      1106100Q0J
NISSAN      1106100Q0L
NISSAN      1106100Q1A
OPEL      4433121
OPEL      4434190
OPEL      4434344
OPEL      4449134
OPEL      4449506
OPEL      4449899
OPEL      93198035
OPEL      93198289
OPEL      93198317
OPEL      93198576
OPEL      93198646
RENAULT      8200703140
RENAULT      8200781512
RENAULT      8200801567
RENAULT      8200907239
RENAULT      8200907243
VAUXHALL      93198035
VAUXHALL      93198289
VAUXHALL      93198317
VAUXHALL      93198576
VAUXHALL      93198646

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2R010TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.