Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco X-WAY AS440X58TFP MY24 (2023-???) 579km » D5A003TT thermotec
wybrany samochód: 
Iveco X-way As440x58tfp My24 (2023-???) 579km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy D5A003TT THERMOTEC

D5A003TT Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy THERMOTEC
thermotec D5A003TT
140.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D5A003TT

producent:

THERMOTEC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy D5A003TT THERMOTEC

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C4, A6 C5, A8 D2, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-3.0 03.94-03.08
numery OEM:
SKODA      078121350A
VOLKSWAGEN      078121350A
AUDI      078121350A

Zastosowanie Sprz?g?o wentylatora ch?odnicy D5A003TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.