Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volvo V70 I (875, 876) 2.3 T AWD (1997.04-2000.03) 250km » D8B013TT thermotec
wybrany samochód: 
Volvo V70 I (875, 876) 2.3 T Awd (1997.04-2000.03) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8B013TT THERMOTEC

D8B013TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8B013TT
Wentylator chłodnicy silnika D8B013TT
D8B013TT
1,078.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8B013TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]600
Średnica [mm]494
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2silnik bezszczotkowy
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Liczba łopatek wentylatora9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8B013TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
BMW      17113400022
BMW      17113415181
BMW      17113442089
zamienniki:
0680747
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8B013TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.