Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Nissan INTERSTAR Platforma / podwozie (X62B) dCi 165 (2021-???) 163km » D8G004TT thermotec
wybrany samochód: 
Nissan Interstar Platforma / Podwozie (x62b) Dci 165 (2021-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8G004TT THERMOTEC

D8G004TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8G004TT
Wentylator chłodnicy silnika D8G004TT
D8G004TT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

D8G004TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]520
Liczba zestyków3
Napięcie znamionowe [V]12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8G004TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
FORD      130307148
FORD      1306758
FORD      1366829
FORD      1506974
FORD      1542831
FORD      3M5H8C607VE
VOLVO      30748085
VOLVO      31261377
VOLVO      31261986

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8G004TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.