Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mini MINI coupe (R58) Cooper S JCW (2010.12-2015.04) 200km » D8G009TT thermotec
wybrany samochód: 
Mini Mini Coupe (r58) Cooper S Jcw (2010.12-2015.04) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8G009TT THERMOTEC

D8G009TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8G009TT
Wentylator chłodnicy silnika D8G009TT
D8G009TT
228.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8G009TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]380
Średnica 1/Średnica 2 [mm]345
Średnica [mm]345
Kształtowalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8G009TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
FORD USA      1525897
FORD USA      1541278
FORD USA      1557573
FORD USA      1557574
FORD USA      1813907
FORD USA      1836513
FORD USA      1843148
FORD USA      8V518C607CE
FORD USA      8V518C607CG
FORD USA      8V518C607CK
FORD USA      8V518C607ED
FORD USA      8V518C607EE
FORD USA      8V518C607EG
FORD USA      8V518C607EH
FORD USA      8V518C607EJ
zamienniki:
1807749
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8G009TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.