Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Honda CR-V I (RD) 2.0 16V 4WD (RD1, RD3) (1999.01-2002.02) 147km » D8M011TT thermotec
wybrany samochód: 
Honda Cr-v I (rd) 2.0 16v 4wd (rd1, Rd3) (1999.01-2002.02) 147km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8M011TT THERMOTEC

D8M011TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8M011TT
Wentylator chłodnicy silnika D8M011TT
D8M011TT
315.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8M011TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]280
Średnica [mm]340
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8M011TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
SMART      12000023
SMART      2009323
SMART      2009423
SMART      9060400
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8M011TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.