Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8M019TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8M019TT THERMOTEC

795.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8M019TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]640
Ograniczenia producentaBOSCH
Średnica [mm]500
Średnica 1 [mm]500
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Liczba zestyków4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2silnik bezszczotkowy
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8M019TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES CLS (C219), E T-MODEL (S211), E (VF211), E (W211) 1.8-5.5 03.02-12.10
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2115000693
MERCEDES-BENZ      2115001693
MERCEDES-BENZ      211500169380
MERCEDES-BENZ      A2115000693
MERCEDES-BENZ      A2115001693
MERCEDES-BENZ      A211500169380
zamienniki:
V30-01-0001
brak
VEMO
3041746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8M019TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.