Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8P016TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8P016TT THERMOTEC

D8P016TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8P016TT
Wentylator chłodnicy silnika D8P016TT
D8P016TT
496.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8P016TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]150
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Średnica [mm]390
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba zestyków5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8P016TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika

Wentylator chłodnicy silnika D8P016TT ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Wentylator chłodnicy silnika D8P016TT producenta THERMOTEC

PEUGEOT

1253E3, 1253E5, 1253F2, 1253L5, 1253N5, 1253N6, 1253N7, 1253N8, 1253T2

CITROËN

1253E3, 1253E5, 1253F2, 1253L5, 1253N5, 1253N6, 1253N7, 1253N8, 1253T2, 1253T3

numery OEM:
CITROËN      1253E3
CITROËN      1253E5
CITROËN      1253F2
CITROËN      1253L5
CITROËN      1253N5
CITROËN      1253N6
CITROËN      1253N7
CITROËN      1253N8
CITROËN      1253T2
CITROËN      1253T3
PEUGEOT      1253E3
PEUGEOT      1253E5
PEUGEOT      1253F2
PEUGEOT      1253L5
PEUGEOT      1253N5
PEUGEOT      1253N6
PEUGEOT      1253N7
PEUGEOT      1253N8
PEUGEOT      1253T2
zamienniki:
4060747
brak
VAN WEZEL
V42-01-1131
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8P016TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.