Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Renault LAGUNA II (BG0/1_) 1.8 16V (BG0B, BG0M) (2001.03-2007.09) 120km » D8W016TT thermotec
wybrany samochód: 
Renault Laguna Ii (bg0/1_) 1.8 16v (bg0b, Bg0m) (2001.03-2007.09) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8W016TT THERMOTEC

D8W016TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W016TT
Wentylator chłodnicy silnika D8W016TT
D8W016TT
126.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W016TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250/60
Średnica [mm]345
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]345
Liczba zestyków3
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W016TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
AUDI      6H0 959 455
AUDI      6N0 959 455L
AUDI      6Q0959455H
AUDI      6X0 959 455
AUDI      6X0959455C
PORSCHE      6H0 959 455
PORSCHE      6N0 959 455L
PORSCHE      6Q0 959 455H
PORSCHE      6X0 959 455
PORSCHE      6X0 959 455C
SEAT      6H0 959 455
SEAT      6N0959455L
SEAT      6Q0959455H
SEAT      6X0959455
SEAT      6X0959455C
SKODA      6H0959455
SKODA      6N0959455L
SKODA      6Q0959455H
SKODA      6X0959455
SKODA      6X0959455C
VOLKSWAGEN      6H0959455
VOLKSWAGEN      6N0959455L
VOLKSWAGEN      6Q0959455H
VOLKSWAGEN      6X0959455
VOLKSWAGEN      6X0959455C
zamienniki:
5803749
brak
VAN WEZEL
5825744
brak
VAN WEZEL
5827748
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W016TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.