Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Honda CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) 1.4 i (EP1, EU7) (2001.02-2005.09) 75km » D8W028TT thermotec
wybrany samochód: 
Honda Civic Vii Hatchback (eu, Ep, Ev) 1.4 I (ep1, Eu7) (2001.02-2005.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8W028TT THERMOTEC

D8W028TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W028TT
Wentylator chłodnicy silnika D8W028TT
D8W028TT
234.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W028TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]260/90
Ograniczenia producentaGATE
Średnica 1/Średnica 2 [mm]393
Średnica [mm]393
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W028TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
SEAT      6Q0121207L
SEAT      6Q0959455AD
SEAT      6Q0959455AE
SEAT      6R0959455C
SKODA      6Q0121207L
SKODA      6Q0959455AD
SKODA      6Q0959455AE
VOLKSWAGEN      6Q0121207L
VOLKSWAGEN      6Q0959455AD
VOLKSWAGEN      6Q0959455AE
VOLKSWAGEN      6R0959455C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W028TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.