Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Lexus UX (_AA1_, _AH1_, _MA1_) 250h E-Four (MZAH15) (2018.10-???) 145km » D8X024TT thermotec
wybrany samochód: 
Lexus Ux (_aa1_, _ah1_, _ma1_) 250h E-four (mzah15) (2018.10-???) 145km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8X024TT THERMOTEC

D8X024TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8X024TT
Wentylator chłodnicy silnika D8X024TT
D8X024TT
235.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8X024TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
Moc znamionowa [W]180
Średnica [mm]315
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8X024TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
OPEL      1341196
OPEL      1341338
OPEL      6341165
VAUXHALL      1341196
VAUXHALL      1341338
VAUXHALL      6341165
zamienniki:
3779750
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8X024TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.