Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Hyundai TUCSON (NX4E, NX4A) 1.6 T-GDI Plug-in-Hybrid Napęd na wszystkie koła (2024-???) 252km » D8X038TT thermotec
wybrany samochód: 
Hyundai Tucson (nx4e, Nx4a) 1.6 T-gdi Plug-in-hybrid Napęd Na Wszystkie Koła (2024-???) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8X038TT THERMOTEC

D8X038TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8X038TT
Wentylator chłodnicy silnika D8X038TT
D8X038TT
266.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8X038TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]290
Średnica [mm]370
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8X038TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
OPEL      1314404
OPEL      1314460
OPEL      1314540
OPEL      1341300
OPEL      1341346
OPEL      24431825
OPEL      24431828
OPEL      90570740
OPEL      9129523
VAUXHALL      24431828
VAUXHALL      90570740
zamienniki:
3742747
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8X038TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.