Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen GOLF IV Variant (1J5) 1.9 TDI 4motion (1999.05-2002.04) 90km » DEX011TT thermotec
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Iv Variant (1j5) 1.9 Tdi 4motion (1999.05-2002.04) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) DEX011TT THERMOTEC

DEX011TT Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) THERMOTEC
thermotec DEX011TT
Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) DEX011TT
DEX011TT
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

DEX011TT

producent:

THERMOTEC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) DEX011TT THERMOTEC

Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy)
numery OEM:
OPEL      1341721
OPEL      93175501
OPEL      93341907
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Rezystor wstępny, silnik elektryczny (wentylatora chłodnicy) DEX011TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.