Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen BORA I (1J2) 2.8 V6 4motion (1999.03-2005.05) 204km » DHA002TT thermotec
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 2.8 V6 4motion (1999.03-2005.05) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Mocowanie wentylatora chłodnicy DHA002TT THERMOTEC

DHA002TT Mocowanie wentylatora chłodnicy THERMOTEC
thermotec DHA002TT
Mocowanie wentylatora chłodnicy DHA002TT
DHA002TT
111.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

DHA002TT

producent:

THERMOTEC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie wentylatora chłodnicy DHA002TT THERMOTEC

Mocowanie wentylatora chłodnicy
numery OEM:
AUDI      6R0121207C
SEAT      6R0121207C
SEAT      6R0121207C9B9
SEAT      6RF121207C
VOLKSWAGEN      6R0121207C
VOLKSWAGEN      6R0121207C9B9
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Mocowanie wentylatora chłodnicy DHA002TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.