Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz Ferrari 5__ MARANELLO 550 (1996.04-2001.12) 486km » KTT110438 thermotec
wybrany samochód: 
Ferrari 5__ Maranello 550 (1996.04-2001.12) 486km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Skraplacz klimatyzacji KTT110438 THERMOTEC

KTT110438 Skraplacz klimatyzacji THERMOTEC
thermotec KTT110438
Skraplacz klimatyzacji KTT110438
KTT110438
212.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

KTT110438

producent:

THERMOTEC

MateriałAluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z osuszaczem
Dolot - Ø [mm]11,8
Ø wylotu [mm]8,7
Czynnik chłodniczyR 134a
Długość sieci [mm]416
Szerokość sieci [mm]610
Głębokość sieci [mm]12

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Skraplacz klimatyzacji KTT110438 THERMOTEC

Skraplacz klimatyzacji
numery OEM:
ALFA ROMEO      505 0728 8
ALFA ROMEO      50507287
ALFA ROMEO      606 9800 5
ALFA ROMEO      60694767

Zastosowanie Skraplacz klimatyzacji KTT110438 THERMOTEC w samochodach:

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.