Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Opel ASTRA F sedan (T92) 1.6 i 16V (F19, M19) (1994.08-1998.09) 100km » KTT120023 thermotec
wybrany samochód: 
Opel Astra F Sedan (t92) 1.6 I 16v (f19, M19) (1994.08-1998.09) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz klimatyzacji KTT120023 THERMOTEC

KTT120023 Osuszacz klimatyzacji THERMOTEC
thermotec KTT120023
Osuszacz klimatyzacji KTT120023
KTT120023

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

KTT120023

producent:

THERMOTEC

Średnica [mm]60
Wysokość [mm]150

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji KTT120023 THERMOTEC

Osuszacz klimatyzacji
numery OEM:
NISSAN      921312F011
NISSAN      921312J965
OPEL      1848006
OPEL      97184362
VAUXHALL      1848006
VAUXHALL      97184362
VOLVO      3 064 501 6
VOLVO      9 166 174
zamienniki:
1300D037
brak
VAN WEZEL
1300D231
brak
VAN WEZEL
1300D255
brak
VAN WEZEL
5900D108
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji KTT120023 THERMOTEC w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.