Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Mercedes-benz SPRINTER 3-t Platforma / podwozie (B906) 218 CDI (906.111, 906.113, 906.211, 906.213) (2006.06-2009.12) 184km » KTT120058 thermotec
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3-t Platforma / Podwozie (b906) 218 Cdi (906.111, 906.113, 906.211, 906.213) (2006.06-2009.12) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz klimatyzacji KTT120058 THERMOTEC

KTT120058 Osuszacz klimatyzacji THERMOTEC
thermotec KTT120058
43.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

KTT120058

producent:

THERMOTEC

Średnica [mm]63
Wysokość [mm]205
Średnica [mm]63
Wysokość [mm]205

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji KTT120058 THERMOTEC

Osuszacz klimatyzacji
numery OEM:
OPEL      1618016
OPEL      90 486 845
PEUGEOT      508761
VAUXHALL      1618016
VAUXHALL      90486845

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji KTT120058 THERMOTEC w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.