Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Renault KANGOO III nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) Blue dCi 95 (KJAB) (2021.07-???) 95km » KTT120063 thermotec
wybrany samochód: 
Renault Kangoo Iii Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) Blue Dci 95 (kjab) (2021.07-???) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz klimatyzacji KTT120063 THERMOTEC

KTT120063 Osuszacz klimatyzacji THERMOTEC
thermotec KTT120063
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

KTT120063

producent:

THERMOTEC

Średnica [mm]40
Wysokość [mm]295
Dolot - Ø [mm]11,1
Ø wylotu [mm]11,1

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji KTT120063 THERMOTEC

Osuszacz klimatyzacji
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      9068350047
MERCEDES-BENZ      A9068350047
VOLKSWAGEN      2E1820193A
zamienniki:
5800D304
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji KTT120063 THERMOTEC w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.