Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Mazda 323 S V (BA) 1.7 TD (1994.05-1998.09) 82km » 1719 tomex-c
wybrany samochód: 
Mazda 323 S V (ba) 1.7 Td (1994.05-1998.09) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. FIAT DUCATO 06- PRZÓD 1719 TOMEX-C

1719 KLOCKI HAMULC. FIAT DUCATO  06- PRZÓD TOMEX-C
136.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1719

producent:

TOMEX-C

Citroen Jumper 02- ,Peugeot Boxer 02- (ładowność 1000-1400)
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19
Długość [mm] : 140,7
Wysokość [mm] : 66
Ciężar [kg] : 1,94
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 1
System hamulcowy : BREMBO
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 145
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23917193
Numer dostawcy: 12-45
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. FIAT DUCATO 06- PRZÓD 1719 TOMEX-C

numery OEM:
CITROËN      425243
CITROËN      425458
FIAT      71752979
FIAT      77362219
FIAT      77364862
FIAT      9949409
FIAT      9949482
FIAT      9949516
PEUGEOT      425242
PEUGEOT      425458
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. FIAT DUCATO 06- PRZÓD 1719 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.