Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe Piaggio ZIP Zip SP/RST (1996.01-2004.12) 5km » 1832 tomex-c
wybrany samochód: 
Piaggio Zip Zip Sp/rst (1996.01-2004.12) 5km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. DACIA SANDERO 15- 1832 TOMEX-C

1832 KLOCKI HAMULC. DACIA SANDERO  15- TOMEX-C
74.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1832

producent:

TOMEX-C

228,6x42mm
Średnica [mm] : 228.6
Szerokość [mm] : 42
System hamulcowy : Bendix
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: 7081832
Numer dostawcy: 2315
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. DACIA SANDERO 15- 1832 TOMEX-C

numery OEM:
FIAT      7081832
FIAT      77362455
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. DACIA SANDERO 15- 1832 TOMEX-C w samochodach:

Opinie Klientów o KLOCKI HAMULC. DACIA SANDERO 15- 1832 TOMEX-C:

Marcin, Łomża
2023-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.