Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) 1.8 D (MFA9A) (1998.07-2002.10) 58km » 1981 tomex-c
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) 1.8 D (mfa9a) (1998.07-2002.10) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. TOYOTA RAV 4 V 18- TYŁ 1981 TOMEX-C

70.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1981

producent:

TOMEX-C

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. TOYOTA RAV 4 V 18- TYŁ 1981 TOMEX-C

numery OEM:
OPEL      1605052
OPEL      1605811
OPEL      1605909
OPEL      1605952
OPEL      90421796
OPEL      90542862
OPEL      91149504
OPEL      91158363
OPEL      93287403
OPEL      93332948
OPEL      SF326
VAUXHALL      1605909
VAUXHALL      90421796
VAUXHALL      90542862
VAUXHALL      91149504
VAUXHALL      91158363
CHEVROLET      1605952
CHEVROLET      90421796
CHEVROLET      90542862
CHEVROLET      91149504
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. TOYOTA RAV 4 V 18- TYŁ 1981 TOMEX-C w samochodach:

Opinie Klientów o KLOCKI HAMULC. TOYOTA RAV 4 V 18- TYŁ 1981 TOMEX-C:

Marcin, Łomża
2023-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.