Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco TRAKKER I AT380T38W (2007-2012) 379km » 108 184 topran
wybrany samochód: 
Iveco Trakker I At380t38w (2007-2012) 379km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 108 184 TOPRAN

108 184 Korpus termostatu TOPRAN
topran 108 184
Korpus termostatu 108 184
108 184
topran 108 184 Korpus termostatu
61.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

108 184

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Ogrzewanie/chłodzeniez dwoma złączami termoprzekaźnika
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Sposób montażumontowany wcześniej
Temperatura otwarcia [°c]87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem temperatury
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz pokrywą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Liczba czujników1
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 108 184 TOPRAN

Obudowa termostatu pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, SKODA FABIA I, FELICIA I, FELICIA II, VW CADDY II, GOLF III, LUPO I, POLO III 1.0/1.4/1.6 10.91-07.05
numery OEM:
SEAT      032 121 111D
SEAT      032 121 111N
SKODA      032 121 111D
SKODA      032 121 111N
VOLKSWAGEN      032 121 111D
VOLKSWAGEN      032 121 111N

Zastosowanie Korpus termostatu 108 184 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.