Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Saab 9-5 (YS3E) 2.3 Turbo (2001.09-2009.12) 250km » 502 787 topran
wybrany samochód: 
Saab 9-5 (ys3e) 2.3 Turbo (2001.09-2009.12) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 502 787 TOPRAN

502 787 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
1,182.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

502 787

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
MateriałGuma / metal
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków
Liczba rowków7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 502 787 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: BMW 5 (F10), 5 (F11), 5 GRAN TURISMO (F07), 7 (F01, F02, F03, F04), X5 (E70), X6 (E71, E72) 3.0D 04.08-02.17
numery OEM:
BMW      1123 7 800 026
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 502 787 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.