Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 700 789 topran

Koło pasowe, wał korbowy 700 789 TOPRAN

700 789 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
155.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

700 789

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Liczba rowków 7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 700 789 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: NISSAN PRIMERA; RENAULT GRAND SCENIC II, GRAND SCENIC III, LAGUNA II, MEGANE II, MEGANE III, SCENIC II; SUZUKI GRAND VITARA II 1.9D 03.01-
numery OEM:
NISSAN      1230 300 QBD
NISSAN      1230 3AW 300
RENAULT      8200 268 426
RENAULT      8200 297 936
RENAULT      8200 376 911
RENAULT      8200 457 775
RENAULT      8200 523 072

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 700 789 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.