Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 700 790 topran

Koło pasowe, wał korbowy 700 790 TOPRAN

700 790 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
127.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

700 790

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 700 790 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN C3 I; OPEL MOVANO A, VIVARO A; PEUGEOT 207; RENAULT LAGUNA I, LAGUNA II, MASTER II, MEGANE II, TRAFIC II 1.4D/1.6/1.9D 09.99-
numery OEM:
OPEL      44 13 748
OPEL      44 13 749
OPEL      44 14 115
OPEL      44 14 116
RENAULT      7700 113 776
RENAULT      7700 115 766
RENAULT      8200 079 183
RENAULT      8200 386 446
RENAULT      8200 386 451
VAUXHALL      93161258
VAUXHALL      93161259
VAUXHALL      93170224
VAUXHALL      93170225

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 700 790 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.