Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Fiat MULTIPLA VAN (186_) 1.9 JTD (2000.09-2002.03) 110km » 02.19.062 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Fiat Multipla Van (186_) 1.9 Jtd (2000.09-2002.03) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 02.19.062 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.19.062 Sprzęgło, wentylator chłodzenia TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
903.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

02.19.062

Status produktu: Normalny
dla numeru OE000 200 9923
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]500
Liczba skrzydeł9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 02.19.062 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

WENTYLATOR CHĂşODNICY DB SPRINTER 3-T AUTOBUS 06-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 200 9923
MERCEDES-BENZ      A000 200 9923
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 02.19.062 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 02.19.062 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

MIROSŁAW, OSTRÓW WIELKOPOLSKI
2020-01-15
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.