Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Fiat TIPO (160_) 1.9 TD (160.AW) (1992.03-1993.06) 80km » PJQ199 trw
wybrany samochód: 
Fiat Tipo (160_) 1.9 Td (160.aw) (1992.03-1993.06) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ199 TRW

PJQ199 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
263.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PJQ199

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]21,7
nr EAN3322938181352

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ199 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne CHEVROLET CRUZE, ORLANDO; OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, ZAFIRA C 1.3D-2.0D 05.09-
numery OEM:
OPEL      6 79 034
OPEL      96832585
VAUXHALL      6 79 034
VAUXHALL      96832585
CHEVROLET      6 79 034
CHEVROLET      96832585

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ199 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ199zobacz instrukcję montażu PJQ199

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.