Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Volkswagen BORA Variant (1J6) 1.6 16V (2000.02-2005.05) 105km » PJQ211 trw
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora Variant (1j6) 1.6 16v (2000.02-2005.05) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ211 TRW

PJQ211 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
351.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

PJQ211

dostawca:

TRW

Status produktu: Normalny
MateriałTworzywo sztuczne
Średnica [mm]24
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
Smarowanietylko dla oleju mineralnego
nr EAN3322938190576
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ211 TRW

WYSPRZĘGLIK CENTR LUCAS PJQ211 CITROEN C4 04-, C4 I 04-, C4 PICASSO II 13-
numery OEM:
CITROËN      2041 84
CITROËN      2041 99
CITROËN      2041 A1
CITROËN      2041 A4
PEUGEOT      2041 84
PEUGEOT      2041 99
PEUGEOT      2041 A1
PEUGEOT      2041 A4

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ211 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ211zobacz instrukcję montażu PJQ211

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.