Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » MZA2401.4.5 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła MZA2401.4.5 FTE automotive GmbH

MZA2401.4.5 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1200024

numer części:

MZA2401.4.5

otwór Ø [mm] 24
Materiał Tworzywo sztuczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Czynnik wypełniający Olej mineralny
nr EAN 4028569491486

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła MZA2401.4.5 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE MZA2401.4.5/1200024 CITROEN C3 PICASSO/C4/C5/PEUGEOT 308/508 1,6/1,6HD
numery OEM:
CITROËN      204184
CITROËN      204199
CITROËN      2041A1
CITROËN      2041A4
PEUGEOT      204184
PEUGEOT      204199
PEUGEOT      2041A1
PEUGEOT      2041A4

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła MZA2401.4.5 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła MZA2401.4.5 FTE automotive GmbH:

Daniel, Porajów
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.