Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Bmw 1502-2002 (E10) 1600 Ti (1967-1969) 105km » 802-0055-2 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Bmw 1502-2002 (e10) 1600 Ti (1967-1969) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło wentylatora, chłodzenie silnika 802-0055-2 TYC EUROPE B.V.

802-0055-2 koło wentylatora, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

802-0055-2

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]358
Liczba łopatek wentylatora11
nr EAN8717475098945

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika 802-0055-2 TYC EUROPE B.V.

Wiatrak wentylatora pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-3.2 09.97-06.08
numery OEM:
AUDI      059121301
AUDI      059121301A
SKODA      059121301
SKODA      059121301A
VOLKSWAGEN      059121301
VOLKSWAGEN      059121301A

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika 802-0055-2 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.