Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel VECTRA C (Z02) 1.9 CDTI (F69) (2004.04-2009.01) 120km » 810-0045 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Opel Vectra C (z02) 1.9 Cdti (f69) (2004.04-2009.01) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0045 TYC EUROPE B.V.

810-0045 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0045
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0045
810-0045
tyc 810-0045 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0045 tyc
315.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

810-0045

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica 1/Średnica 2 [mm]170/170
Moc znamionowa [W]90+90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora12
Ilość czopów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Ogrzewanie/chłodzenieWentylator podwójny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475099577

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0045 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD TRANSIT, TRANSIT TOURNEO 2.0-2.5D 06.94-05.06
numery OEM:
FORD      1013004
FORD      1058001
FORD      1069369
FORD      1102063
FORD      7140980
FORD      7140985
FORD      94VB-8146-CC
FORD      94VB-8C607-CC
FORD      94VB-8C607-CD
FORD      94VB-8C607-CE
FORD      94VB-8C607-CF
FORD      94VB-8C607-CG
FORD      94VB8146CC
FORD      94VB8C607CC
FORD      94VB8C607CD
FORD      94VB8C607CE
FORD      94VB8C607CF
FORD      94VB8C607CG
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0045 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.