Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Ssangyong KORANDO (KJ) 2.3 TDiC 4x4 (1998.07-2006.11) 101km » 838-0009 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Ssangyong Korando (kj) 2.3 Tdic 4x4 (1998.07-2006.11) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 838-0009 TYC EUROPE B.V.

838-0009 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 838-0009
1,105.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

838-0009

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica 1/Średnica 2 [mm]300/380
Moc znamionowa [W]44+587
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Ogrzewanie/chłodzenieWentylator podwójny
Liczba łopatek wentylatora15
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
nr EAN8717475108767

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 838-0009 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową, podwójny, ze sterownikiem) pasuje do: VOLVO S60 II, S80 II, V60 I, V60 II, V70 II, V70 III, V70 III/KOMBI, XC60 I, XC60 II, XC70 II 2.0-4.4 05.05-12.21
numery OEM:
VOLVO      30668629
VOLVO      30723011
VOLVO      31274211
VOLVO      31274265
VOLVO      31293777
VOLVO      31338823
VOLVO      31686808
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 838-0009 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.