Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Honda CRX II (ED, EE) 1.6 i 16V Vtec (EE8) (1989.10-1992.02) 150km » V42-0004 vaico
wybrany samochód: 
Honda Crx Ii (ed, Ee) 1.6 I 16v Vtec (ee8) (1989.10-1992.02) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0004 VAICO

V42-0004 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
15.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V42-0004

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]140,6
Średnica wewnętrzna 1 [mm]13,4
średnica zewnętrzna [mm]59
Średnica wewnętrzna [mm]22
Średnica zewnętrzna 1 [mm]13,4
Ciężar [kg]0,379
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN4046001321955

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0004 VAICO

numery OEM:
CITROËN      1109.AN
CITROËN      1109.R6
CITROËN      1109.R7
CITROËN      1109R6
CITROËN      1109R7
CITROËN      E149104
CITROËN      E149133
PEUGEOT      1109.AN
PEUGEOT      1109.R6
PEUGEOT      1109R6
PEUGEOT      E149104
PEUGEOT      E149133

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0004 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.