Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi Q5 (8RB) 2.0 TDI quattro (2009.08-2013.05) 143km » V46-0527 vaico
wybrany samochód: 
Audi Q5 (8rb) 2.0 Tdi Quattro (2009.08-2013.05) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0527 VAICO

V46-0527 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V46-0527
25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V46-0527

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Średnica 2 [mm]24
średnica zewnętrzna [mm]57
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]112
Wysokość 1 [mm]112
Ciężar [kg]0,043
nr EAN4046001554858

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0527 VAICO

numery OEM:
OPEL      04420 403
OPEL      44 20 403
OPEL      4420403
OPEL      93168068
RENAULT      15 20 945 43R
RENAULT      77 01 070 114
RENAULT      77 01 478 538
RENAULT      7701070114
RENAULT      7701478538
VAUXHALL      93168068

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0527 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.