Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Fiat STILO VAN (192_) 1.9 JTD (192DXE1A) (2001.10-2005.08) 116km » 05L 121 111N volkswagen
wybrany samochód: 
Fiat Stilo Van (192_) 1.9 Jtd (192dxe1a) (2001.10-2005.08) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodząceg 05L 121 111N VOLKSWAGEN

05L 121 111N Termostat środka chłodząceg VOLKSWAGEN
volkswagen 05L 121 111N
760.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

05L 121 111N

producent:

VOLKSWAGEN

SKODA OCTAVIA IV, VW CADDY CALIFORNIA V CAMPER, CADDY V, CADDY V/MINIVAN, GOLF ALLTRACK VIII, GOLF VIII, MULTIV

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodząceg 05L 121 111N VOLKSWAGEN

Termostat cieczy chłodzącej (w obudowie) pasuje do: SKODA OCTAVIA IV, VW CADDY CALIFORNIA V CAMPER, CADDY V, CADDY V/MINIVAN, GOLF ALLTRACK VIII, GOLF VIII, MULTIVAN T7, PASSAT B8 2.0D 08.19-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat środka chłodząceg 05L 121 111N VOLKSWAGEN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.