Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Kia EV6 (CV) ELECTRIC AWD (2021.10-???) 325km » 31325023 volvo
wybrany samochód: 
Kia Ev6 (cv) Electric Awd (2021.10-???) 325km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WYSPRZĘGLIK VOLVO 31325023 VOLVO

31325023 WYSPRZĘGLIK VOLVO VOLVO
volvo 31325023
WYSPRZĘGLIK VOLVO 31325023
601.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

31325023

producent:

VOLVO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WYSPRZĘGLIK VOLVO 31325023 VOLVO

Łożysko wałka sprzęgłowego pasuje do: VOLVO S60 II, S80 II, S90 II, V40, V60 I, V60 II, V70 III, V90 II, XC40, XC60 I, XC60 II, XC70 II, XC90 II 2.0/2.0D 09.13-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WYSPRZĘGLIK VOLVO 31325023 VOLVO w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.