Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Kia PROCEED (CD) 1.6 CRDi 136 Eco-Dynamics+ (2019.12-???) 136km » I30523YMT yamato
wybrany samochód: 
Kia Proceed (cd) 1.6 Crdi 136 Eco-dynamics+ (2019.12-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30523YMT Yamato

I30523YMT Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny Yamato
yamato I30523YMT
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30523YMT
I30523YMT
yamato I30523YMT Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I30523YMT

producent:

Yamato

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Rozmiar gwintu 1M12x1,25mm
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
nr EAN5900427556577

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30523YMT Yamato

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P pasuje do: HYUNDAI I10 I 1.1/1.1D/1.2 01.08-05.18
numery OEM:
HYUNDAI      57724 0X000

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30523YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30523YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.