Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » sterowanie silnikiem » pasek rozrządu i części wspólpracujące » zestaw paska rozrządu

zestaw paska rozrządu

wybierz markę samochodu:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 150
Ciężar [kg] 1,060
dla numeru OE RF7J-12-205 S1
nr EAN 5050063573183
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 150
Ciężar [kg] 1,782
dla numeru OE RF7J-12-205 S3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5050063223545
Ilość zębów 150
Długość [mm] 1429
Szerokość [mm] 30
Liczba rolek kierunkowych 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z elementem napinającym
nr EAN 4047025477369
Długość [mm] 1429
Ilość zębów 150
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 4047025927567
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ilość zębów 150
Ciężar [kg] 2,23
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 4010858153922
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465979293
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465102158
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465691003
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465691010
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 30
Ilość zębów 150
z rolkami 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
nr EAN 4250093483846
cena brutto:
463.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 150
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108602879
Liczba zębów 1 150
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870116552
cena brutto:
370.00 zł
 Kup
Ilość zębów 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316574688142
Ilość zębów 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316574688166
cena brutto:
287.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 150
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 960
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413521031595
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.