System hamulcowy | ATE |
Szerokość 1 [mm] | 155 |
Szerokość 2 [mm] | 156 |
Wysokość 1 [mm] | 62 |
Wysokość 2 [mm] | 67 |
Grubość [mm] | 18 |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
nr EAN | 4250238739302 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 23723.180.1 ZIMMERMANN
FORD | 1 223 682 | |
FORD | 1 321 517 | |
FORD | 1 360 305 | |
FORD | 1 508 074 | |
FORD | 1 519 528 | |
FORD | 1 566 093 | |
FORD | 1 712 024 | |
FORD | 1 759 370 | |
FORD | 1 797 211 | |
FORD | 1 809 256 | |
FORD | 1 816 524 | |
FORD | BV61-2001-B3A | |
FORD | CN15-2K02-1AA | |
FORD | CN15-2K02-1CA | |
MAZDA | 7M512K021AALC | |
MAZDA | B3YH-33-23Z | |
MAZDA | B3YH-33-23ZA | |
MAZDA | B3YH3323Z | |
MAZDA | B3YH3323ZA | |
MAZDA | B4YB-33-23Z | |
MAZDA | B4YB3323Z | |
MAZDA | BPYK-33-23Z | |
MAZDA | BPYK-33-23ZA | |
MAZDA | BPYK3323Z | |
MAZDA | BPYK3323ZA | |
MAZDA | BPYK3323ZA9C | |
MAZDA | BPYK3323ZC9C | |
MAZDA | C2Y3-33-23ZA | |
MAZDA | C2Y33323ZA | |
MAZDA | C2Y33323ZB | |
VOLVO | 306 835 54 | |
VOLVO | 307 369 23 | |
VOLVO | 307 420 30 | |
VOLVO | 307 936 18 | |
VOLVO | 30742030 | |
VOLVO | 30793618 | |
VOLVO | 313 413 01 | |
VOLVO | 31341301 | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1321517 | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1759370 | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1782890 | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1816524 | |
CHANGAN FORD MAZDA | 3M51 2K021 AB | |
CHANGAN FORD MAZDA | 5134102 | |
CHANGAN FORD MAZDA | 7M51 2K021 AALC | |
CHANGAN FORD MAZDA | BV61 2001 BA | |
CHANGAN FORD MAZDA | BV61 2001B 3A | |
CHANGAN FORD MAZDA | CN15 2K021 AA | |
CHANGAN FORD MAZDA | CN15 2K021 CA | |
CHANGAN FORD MAZDA | CV61 2001 BC |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 23723.180.1 ZIMMERMANN w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 23723.180.1 ZIMMERMANN:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.