Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 181617 icer

Klocki hamulcowe - komplet 181617 ICER

181617 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

23723, 23724, D1044-7947, D1230-7947

numer części:

181617

producent:

ICER

Szerokość [mm] 155,0
Szerokość 2 [mm] 156,2
Wysokość [mm] 62,2
Wysokość 2 [mm] 66,9
Grubość [mm] 18,4
Jakość 300
Ciężar [kg] 1,926
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 181617
System hamulcowy Ate - Teves
Oznaczenie kontrolne E9 90R-01111/947
nr EAN 8424073088611

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181617 ICER

numery OEM:
FORD      1 223 682
FORD      1 321 517
FORD      1 508 074
FORD      1 519 528
FORD      1 695 810
FORD      1 712 024
FORD      1 820 037
FORD      2 253 408
FORD      3M51-2K021-AA
FORD      3M51-2K021-AB
FORD      3M5J-0K021-A1A
FORD      4S4Z-2001-AA
FORD      8V41-2K021-AA
FORD      8V41-2K021-AB
FORD      AV61-2K021-BA
FORD      AV61-2K021-BB
FORD      CV61-2001-BC
FORD      KTKV6C-2K021-BA
FORD      MEAV6J-2K021-BA
MAZDA      B3YH-33-23Z
MAZDA      B3YH-33-23ZA
MAZDA      B4YB-33-23Z
MAZDA      BPYK-33-23-ZB9C
MAZDA      BPYK-33-23Z
MAZDA      BPYK-33-23ZA
MAZDA      BPYK-33-23ZA9C
MAZDA      BPYK-33-23ZC
MAZDA      BPYK-33-23ZC9C
MAZDA      C2Y3-33-23ZA
RENAULT      86 60 004 760
RENAULT      86 71 016 740
VOLVO      3 068 355 4
VOLVO      3 071 502 3
VOLVO      3 074 203 0
VOLVO      3 079 361 8
VOLVO      3 079 361 80
VOLVO      3 134 130 1

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181617 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.