Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-00-006 ashika

Filtr oleju 10-00-006 ASHIKA

10-00-006 Filtr oleju ASHIKA
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-00-006

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 89,7
średnica zewnętrzna [mm] 87,6
Średnica zabudowy [mm] 71
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001186703

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-00-006 ASHIKA

numery OEM:
ROVER      279018130102
ROVER      279018130103
SUZUKI      16510-86CA0
SUZUKI      1651066G00000
SUZUKI      1651066G01000
SUZUKI      1651066G02000
SUZUKI      1651066G02EXP
SUZUKI      1651086CA0000
SUZUKI      1651086CB1000
TATA (TELCO)      2790 1813 0101
TATA (TELCO)      2790 1813 0102
TATA (TELCO)      2790-1813-0103
TATA (TELCO)      G279018130103

Zastosowanie Filtr oleju 10-00-006 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-00-006 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.