Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-01-109 ashika

Filtr oleju 10-01-109 ASHIKA

10-01-109 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-01-109
Filtr oleju 10-01-109

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-01-109

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 171
średnica zewnętrzna [mm] 94
Średnica zabudowy [mm] 73
Gwint wewnętrzny [mm] 1 x 12
nr EAN 8033001186864

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-01-109 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      15208J2000
NISSAN      15209-76200
NISSAN      15209-C8600
NISSAN      15209-C8602
NISSAN      15209-J2000
NISSAN      15209-J6500
NISSAN      1520976201
NISSAN      15209G9600
NISSAN      15209J6501
NISSAN      15209J6502

Zastosowanie Filtr oleju 10-01-109 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-01-109 ASHIKA:

2024-09-24
 5/5
ok
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.