Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-05-502 ashika

Filtr oleju 10-05-502 ASHIKA

10-05-502 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-05-502

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 81
średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica zabudowy [mm] 63
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001187762

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-05-502 ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      MD007360
ISUZU      8-94156-455-0
ISUZU      8-94243-502-0
ISUZU      8-94430-411-0
ISUZU      8942019420
ISUZU      8942435022
MERCEDES-BENZ      MD001445
MITSUBISHI      1230A153
MITSUBISHI      4316591
MITSUBISHI      MD001445
MITSUBISHI      MD030795
MITSUBISHI      MD031805
MITSUBISHI      MD071462
MITSUBISHI      MD084693
MITSUBISHI      MD136466
MITSUBISHI      MD322508
MITSUBISHI      MD356000
MITSUBISHI      MR984204
MITSUBISHI      MZ690070
MITSUBISHI      MZ690150
MITSUBISHI      MZ690900
MITSUBISHI      MZ690901
MITSUBISHI      TS200004
MITSUBISHI      XD031805
OPEL      04320984
OPEL      4320984
VAUXHALL      93156093
CHEVROLET      93156093
HYUNDAI      26300-11100
HYUNDAI      2630021010
HYUNDAI      2630021A00
KIA      0K01623802A
KIA      0RF0323802A
KIA      K71023820
PROTON      PW510252
PROTON      PW510253
PROTON      PW510253E
ASIA MOTORS      MD031805

Zastosowanie Filtr oleju 10-05-502 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-05-502 ASHIKA:

2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.